Vi har ledige plasser fra høsten 2024 :)

Hvorfor søke plass hos oss? Vi kan ta inn barn utenom hovedopptaket om vi har ledig plass:) ta kontakt å kom gjerne på besøk. I vår barnehage er vi opptatt av å gi barna en god og trygg start. Vi er opptatte av at du og ditt barn skal trives, et godt foreldresamarbeid er viktig, der målet alltid er barnets beste.

Tilvenning:

Barnehagen skal i sammarbeid med foreldrene legge tilrette for at barnet kan få en trygg og god start i barnehagen. Når barnet begynner i barnehagen, skal personalet sørge for tett oppfølgning den første tiden slik at barnet kan oppleve tilhørlighet og trygghet til å leke, utforske og lære (Rammeplanen 2017).

Har dere mulighet er det bare å komme på besøk i tiden før barnehagestart, slik at barnet kan bli kjent med oss og de andre barna. Det har vi god erfaring med.

Dere får en kontaktperson som introduserer barnet ditt for den nye hverdagen, som skal være tilgjengelig for barnet og dere foresatte. Tilknyttningspersonen vill gå igjenom hvordan tilvenningen skal foregår, og sammens med dere legge opp en tilvenningsperiode tilpasset deres barns behov.

Målet med tilvennning:

Å venne barnet til det nye miljøet og gi barnet mulighet til å bli tilstrekkelig kjent og forme en trygg og tilittsfull relasjon til sin kontaktperson. Å venne barnet til å klare seg i barnehagen uten foreldre og skape relasjon til sin kontakt person for å kunne engasjere seg i lek og utforskning.

Samordnet opptak:

For å søke barnehageplass hos oss må søknaden først registreres hos kommunen. Søknadsfristen for hovedopptaket er 1.mars, men man kan søke barnehageplass hele året. Ta gjerne kontakt med daglig leder for mer informasjon.

Søk plass enkelt her : samordna opptak

Priser- søskenmoderasjon

Maksprisen for barnehageplass fastsettes av Stortinget. Du betaler oppholdsbetaling for 11 måneder, juli er betalingsfri. Det koster i dag hos oss 3000 for 100% plass, pluss kostpenger på 420 per måned.

Alle måltidene serveres i barnehagen.

Det gies søskenmoderasjon i tråd med kommunens vedtak.